مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی از اجرای سه طرح توانمند سازی و مهارت افزایی زنان روستایی و عشایری در سال ۹۹ خبر داد.

کشارزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیتا احمدیان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پروژه ملی استقرار استانداردهای کشاورزی ویژه زنان روستایی با هدف ترویج فرهنگ تولید و معرفی محصولات گواهی شده در هفت شهرستان ارومیه، بوکان، خوی، نقده، میاندوآب، چالدران و سردشت اجرا می‌شود.  

وی تصریح کرد: این پروژه ملی در محصولات انگور، سیب، گوجه‌فرنگی، سماق، پیاز، سیب‌زمینی، درختان هسته‌دار و کدوی آجیلی در سال ۹۹ اجرایی خواهد شد.  

احمدیان افزود: هدف آن تولید محصولاتی است که باقی مانده سموم، نیترات و فلزات سنگین آن‌ها در حد مجاز باشد و بتواند گواهی استاندارد تشویقی را دریافت کند و همچنین با مدیریت منابع آب و خاک به حفظ و پایداری این منابع کمک کند.  

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان عشایری و روستایی براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی در سال جاری با هدف تولید و کشت گیاهان دارویی درآمدزا مطابق با اقلیم منطقه و افزایش اشتغال پایدار در مناطق محروم و کاهش تخریب منابع و گونه‌های در حال انقراض پیش‌بینی شده است.  

وی افزود: در سال ۹۹ این پروژه در شهرستان خوی به دلیل موقعیت آب و هوایی و وجود توتستان‌های بومی با توزیع ۲۰ جعبه تخم نوغان بین متقاضیان اجرا می‌شود.  

احمدیان اظهار کرد: در این راستا سی‌دی آموزشی و سایر نهاده‌ها و وسایل مورد نیاز پرورش کرم ابریشم تهیه و در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.  

کد خبر 511357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha